Telefon 22 502 31 62    Email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

maskmask

Organizacja biura rachunkowego

Prowadzenie nowoczesnego biura rachunkowego może być trudnym wyzwaniem, gdyż cały czas trzeba sobie radzić z nieustającymi potrzebami klientów, szybkim tempem pracy oraz stale zmieniającymi się przepisami. Aby zaoszczędzić czas i usprawnić pracę przedsiębiorstwa można skorzystać z różnorodnych systemów księgowych. Dzięki temu klienci będą mieli możliwość przesyłania danych za pomocą różnych kanałów i przechowywania ich w chmurze. Takie rozwiązanie pozwala ograniczyć opóźnienia w przesyłaniu dokumentów i oszczędzić czas na wykonanie innych czynności.

Najważniejsze w odpowiedniej organizacji biura rachunkowego jest zbudowanie relacji z klientem opartej na zaufaniu i szczerości. Niezbędne będzie zapoznanie się z dokładnymi potrzebami indywidualnych jednostek, ich firm oraz planami na przyszłość. Dzięki temu możliwa będzie optymalizacja rozliczeń oraz utrzymanie stałego spersonalizowanego kontaktu. Zaufana relacja z klientem pozwala także lepiej go zrozumieć i przeprowadzić szczerą rozmowę na temat współpracy.

Jak zwiększyć efektywność i poprawić organizację pracy w biurze rachunkowym?

Biuro rachunkowe musi spełniać wiele wymagań, jakie stawiają przed nim klienci. Aby im podołać niezbędna będzie doskonała organizacja pracy oparta na kilku sprawdzonych zasadach. Jedną z nich jest zasada 2 minut. Polega na przewidywaniu, jak długo zajmie wykonanie zadania. Jeśli wymaga poświęcenia większej ilości czasu, należy wykonać je od razu. W przeciwnym wypadku można odłożyć czynności na później.

W organizacji pracy biura rachunkowego przydatne może być także wprowadzenie macierzy Eisenhowera, która zakłada, że zadania powinny być podzielone na 4 grupy. Pierwszą z nich stanowią zadania ważne, w drugiej znajdują się czynności istotne, ale nie pilne. W trzeciej grupie należy umieścić mniej ważne zadania, które można przekazać do wykonania innemu pracownikowi. Ostatnią grupę stanowią sprawy najmniej istotne, które można odłożyć w czasie. Stosowanie tego typu zasad w biurze pozwoli zaoszczędzić dużo czasu i zwiększyć efektywność pracy.